Keiserens nye trær
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Norsk nettbutikk siden 2012

FORSENDELSE, FORHÅNDSKJØP OG RETUR

FORSENDELSE
Vi sender varer kun innen Norge.

Fast fraktpris er på kr 99,- per ordre, bortsett fra store møbler og lamper hvor fraktprisen kan bli større grunnet vesentlig økte fraktkostnader (opplyst i vareteksten på de varer dette gjelder). Alle varer sendes med Bring/Posten til ditt nærmeste postkontor. Du har også mulighet til å velge å få pakken levert hverdager i tidsrommet kl 17.00 - 21.00. Mer informasjon finner du her.

Alle bestillinger, dersom ikke annet er avtalt, sendes som brev eller postpakke og må hentes på ditt lokale postkontor. Du vil motta en e-post når pakken sendes som også inneholder pakkens sporingsnummer. Du kan lett spore pakken underveis på www.posten.no. Dette gjelder ikke dersom pakken sendes med brevpost.

Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes på postkontoret innen 7 dager blir pakken sendt i retur til oss og kjøper vil bli belastet for ordrens faktiske kostnad på frakt og emballasje (inntil kr. 1.000,-). Dersom Keiserens nye trær AS må sende pakken på nytt grunnet feil adresse eller ikke hentet pakke, vil kostand på ny forsendelse bli belastet kjøper.

 

HENTING
Du er velkommen til å hente varer du bestiller på nett i vår fysiske butikk i Trondheim. Da velger du "Hente i butikk" som fraktalternativ og vil da få varsel fra oss når varene er klar til henting. Du er velkommen innom i våre ordinære åpningstider. Grunnet plassmangel på vårt lager blir henteordrer stående inntil 7 dager fra du har mottatt hentevarsel fra oss på epost. Etter dette sendes varene med Posten/Bring til adressen som ble registrert da ordren ble satt og reelle fraktkostnader vil faktureres kunden.

 

FORHÅNDSKJØP
Ved forhåndskjøp av varer, vil estimert tid for ankomst til vårt lager være spesifisert for hver enkelt vare. Dersom ordren inneholder andre varer som allerede er på lager, vil ordren i sin helhet først sendes når alt er på lager. Betaling av forhåndskjøp skjer ved bestilling av varen. Vi tar forbehold om eventuelle forsinkelser som skyldes senere levering fra våre leverandører. Vi anbefaler at kunden velger fakturakjøp gjennom Klarna ved forhåndskjøp.

 

REKLAMASJON
Dersom varen blir skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så fort som mulig. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet, eller varen er tydelige skadet under transport, må skal du også melde dette direkte til det respektive postkontoret hvor pakken hentes. Posten vil da sende Keiserens nye trær AS en skademelding og erstatte varen, slik at vi kan sende en ny vare til deg. Vi gjør oppmerksom på at ødelagte varer må dokumenteres ved å sende bilder av skaden elektronisk til kundeservice@keiserensnye.no.

 

RETUR AV VARER / ANGRERETT
Du har alltid angrerett i 14 dager i henhold til angrerettloven, med unntak av varer som hudpleieprodukter, rengjøringsprodukter og spiselige produkter (de omfattes ikke av angrerettloven og kan følgelig ikke returneres). Dette betyr at du som kunde har rett til å angre ditt kjøp ved å gi oss beskjed om dette innen 14 dager fra du, eller noen på dine vegne mottok varen. Du kan velge selv hvordan du gir oss beskjed om dette, men for å dokumentere dette anbefaler vi at du gjør dette skriftlig. Angrerett innebærer at du som kunde uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.

Du mottar angrerettskjema på e-post når ordren er sendt eller klar for henting.

Det er som nevnt ikke angrerett på hudpleieprodukter, rengjøringsprodukter og spiselige produkter.

Varen må returneres til oss innen 14 dager fra du informerer oss om at du ønsker å angre kjøpet. Varen må returneres i sin opprinnelige stand, med original emballasje og eventuelle merkelapper. Det vil si at kjøpet ikke kan angres hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og lignende.

Du som kunde er selv ansvarlig for å betale fraktkostnader på en vare som du vil angre kjøpet på, jf. angrerettloven § 25. Du er også ansvarlig for trygg retur av vare(r), så vi anbefaler deg å pakke varen godt og ta vare på kvittering for frakt. Dersom du sender varen må dette gjøres via Posten/Bring. Vi gjør oppmerksom på at retursending via Helthjem, Postnord eller andre fraktmåter aksepteres ikke.

Du kan bli belastet dersom produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. angrerettloven §25). Beløpet for returnert vare vil bli godskrevet din konto når vi mottar varene. Har du valgt å betale med faktura, vil du bli kontaktet av vår samarbeidspartner Klarna for tilbakebetaling hvis du allerede har betalt.

Mer informasjon angående angrerett ved kjøp finner du på Forbrukerrådets nettsider: http://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/

 


Mer detaljert informasjon om våre salgsbetingelser finner du her.

Trykk ENTER for å søke