Keiserens nye trær
Lukk
Handlekurven er tom

Subtotal: 0,-

Norsk nettbutikk siden 2012

SPØRSMÅL?

Her finner du svar på de vanligste spørsmål vi får fra kunder:

Hvilke betalingsvalg har jeg?

All betaling i nettbutikken går gjennom våre samarbeidspartnere Klarna og Vipps. Gjennom Klarna kan du velge mellom alternativene Faktura, Delbetaling, Konto eller Kort. I vår fysiske butikk kan du betale med kort (Visa/Mastercard), Vipps og kontant, men en henteordre må betales som en nettordre. 

 

Har dere en nedre grense for ordrer?

Vi har sett oss nødt til å sette en nedre ordregrense på kr 300,- eksklusiv frakt. Dette fordi det tar like mye tid å pakke/sende, og emballasje- og fraktkostnader er like høye på en ordre til kr 99,- som en til kr 999,-. 

 

Jeg får ikke fullført ordren min, det stopper opp i betalingen. 

Klarna kredittskjekker alle kunder før en ordre kan godkjennes, og om transaksjonen ikke blir fullført så kan det skyldes flere ting. Om du har ubetalte fakturaer hos Klarna eller andre betalingsheftelser, eller om adressen din ikke stemmer med det som er folkeregistrert på deg. Dersom det blir vanskelig å fullføre ordren kan du ta kontakt med oss, så lager vi en faktura på det du vil kjøpe. Etter at denne er betalt inn på vår konto, sender vi ordren din på vanlig måte. 

 

Pakker dere inn som gave? 

Skriv det som en kommentar i ordren, så pakker vi gjerne inn! (Med mindre det er noe veldig stort, eller det er en pakke som kommer til å se veldig stygg ut etter emballering når den kommer fram.)

 

Shipping out of Norway?

Vi sender dessverre ikke utenfor Norge (og Svalbard). We do not ship abroad. 

 

Er ordren min registrert, har jeg betalt?

Om ordren din er fullført og alt er ok vil du få en ordrebekreftelse sendt til den epostadressen du la inn selv. Om du ikke finner den kan det være lurt å sjekke spam, selv om den sjelden havner der. Om den ikke kommer kan det hende du har en skrivefeil i epostadressen,  f.eks. .con  i stedet for .com. Har du valgt å betale med en av Klarnas fakturatjenester vil fakturaen med 14 dagers betalingsutsettelse bli aktivert samtidig som vi sender ordren din. Har du betalt med kredittkort trekker Klarna betalingen fra kortet ditt med en gang. 

 

Hva koster frakten? 

Fast fraktpris er kr 99,- på alle ordrer. Møbler og store lamper kan ha større fraktpris, dette er oppgitt i vareteksten.

 

Hvor lang leveringstid har dere?

Vi sender pakker mandag, onsdag og fredag, og prøver å få av gårde alle ordrer så snart som mulig. Vi sender alt med Bring/Posten, og leveringstiden fra vi sender pakker er fra 1-4 døgn, alt etter hvor i landet du bor. Sentrale Østlandet og Trøndelag tar som regel kun en dag. 

 

Kan jeg bestille på nettet og hente i butikken i Trondheim?

Det er klart du kan! Da velger du «Hente i butikk» i stedet for frakt, og vi sender deg en epost når ordren er klar for henting. Om det er mer du vil se på når du er innom er det selvsagt bare hyggelig. Vi har begrenset med plass og ordren kan derfor stå i inntil to uker. Etter det sender vi den i posten på vanlig måte og utsteder en faktura for frakt i ditt navn.

 

Hvordan vet jeg når jeg kan hente pakken min? 

Du får en epost fra oss når pakken er sendt. I den finner du angrerettskjemaet og sporingsnummer til pakken din. Da kan du følge pakken om du vil, men du vil få sms og epost-varsel om at pakken er klar til henting når ditt postkontor/post i butikk har registrert den inn. 

 

Hva skjer med pakken min om jeg ikke henter den?

Alle pakker blir liggende på postkontoret/post i butikk i 7 dager. Etter det blir pakken automatisk returnert til oss, med mindre du selv avtaler noe annet med Posten. For uavhentet pakke vil et gebyr på inntil kr 1000,- bli trukket fra på ordren din når vi krediterer det du har kjøpt. Dette må vi gjøre for å dekke våre kostnader på emballasje og frakt (som stort sett koster oss mer enn den faste fraktprisen på kr 99,- ). Å la være å hente pakken er ikke det samme som å benytte seg av angretten, om du har ombestemt deg må du varsle oss skriftlig og dekke returfrakten. 

 

Det jeg bestilte ble ikke helt som jeg hadde tenkt, kan jeg bytte? 

Det kan du, men du må betale for returfrakt og frakt på det du vil bytte i.

 

Jeg mottok en ødelagt pakke, hva gjør jeg?

Er emballasjen synlig skadet skal den som leverer ut pakken registrere at pakken er skadet før den blir levert ut. Ta bilder av den skadede emballasjen, og varene om de er ødelagt, og sende dette på epost til på kundeservice@keiserensnye.no. Dette blir en sak mellom Posten/Bring og oss, vi sender deg en ny vare som erstatning så snart vi rekker det. 

 

Hvordan fungerer angreretten?

Du har lovmessig rett til å ombestemme deg for et kjøp innen 14 dager fra du hentet ut pakken din. Du må dekke returfrakten selv, varen må være uskadet og ubrukt, med hel emballasje, og sendes tilbake til oss med utfylt angrerettskjema vedlagt. Dette kom på epost den dagen vi sendte ordren din. Vi sender ikke ut angrerettskjema i pakkene, dette for å spare på papir og fordi andelen returer er veldig lav. 

 

Jeg leter etter noe spesielt fra en av deres leverandører, kan dere bestille det til meg?
Det kan vi som regel, vi strekker oss langt for å hjelpe deg. Merk at det ikke er returrett på spesialbestillinger.

 

Fant du ikke svar på det du lurte på?

Send oss en epost til kundeservice@keiserensnye.no så hjelper vi deg. 

Trykk ENTER for å søke